סוזוקי GSX-R750M 1990-91

20/12/2005 11:55:33

 אופיר גולן

"אחת ההמלצות החמות ביותר לאופנוע. לכל מי שמחפש אופנוע הייתי ממליץ לחפש אחד כזה, גם אם יקח הרבה זמן, שימשיך לחפש." (יהודה, מוסך המגרש, חיפה.)


בעצם אולי כך ניתן לתאר את האופנוע, אחד הטובים והמתסכלים ביותר (מבחינתי א.ג.).
חצי עיפרון לעוס מיטלטל לו באיטיות מופגנת על השפה התחתונה בעוד השיניים מכרסמות בחייו הקצרים שלא זכו לכתוב עדיין אף מיל. עוד מספר שבבים נלעסים, מספר שערות מרוטות יושבות להן על השולחן בזמן שסמן הכתיבה ממתין לאיזה אות, מספר או צורה.

"שום דבר?" אני חוזר ושואל את יהודה ממוסך המגרש.
"כלום" הוא עונה לי וחוזר על עצמו באותו טון לא משתנה שלא גורם לי לפקפק באמינות דבריו.
"מחלות, נזקים, החלפות, משהו?" אני כבר עומד על פרץ של תחינה לאיזה משהו קטנטן שיתן לי בקשר לאופנוע. "לא זוכר שום דבר מיוחד בקשר לאופנוע הזה שהיה רע בו, להפך רק אתמול מכרו פה אחד מעל המחירון. מודל 91" הוא חותם לי את השיחה ואת מטר השאלות שלי.
חשבנו כי בעצם אולי ניתן יהיה למצוא נקודות תורפה באופנוע. משהו מיוחד שאולי הבדיל אותו משאר האופנועים, איזו מחלה מסוימת, אך האמת היא שלא מצאתי שום דבר. מחלות הילדות היחידות שהיו לאופנוע, איפיינו מספר דגמים של סוזוקי באותם השנים והכילו את בעית ההילוך השני המפורסמת שהיתה מוכרת גם לבעלי ה- GSX-600F לכל שנותיו כמעט, ול- GSX550 לפניו.

דגם 1990


צעיר לנצח
למרות גילו המופלג והזדקנות מעבר לגיל הבר מצווה כבר, האופנועים עדיין זוכים לביקוש ולציונים טובים מאוד בארץ ובחו"ל, ולא בכדי: אמינות מנועי ה GSX-R750 של אותם השנים היתה למופת.
יחידת המנוע מקוררת שמן בנפח 749 סמ"ק, בעלת קוטר בוכנה של 70 מ"מ ומהלך בוכנה של 48.7 מ"מ, היתה עמידה ביותר לאורך השנים.
העקשנות של סוזוקי להשאר עם מנועים מקוררי שמן הוכיחה את עצמה עד לאותה שנה (וגם בשנה לאחריה, פירוט בהמשך) באמינות המנועים אותם הם הכירו כל כך טוב. למעט שרשראות תזמון סוררות, ורעש מרגיז של תיקתוקים אשר ליווה את הדגם למשך תקופה ארוכה מאוד לפני שהגיע זמנה של שרשרת התזמון, לא זכורות תקלות רבות מדי.
האופנוע הציג גם עמידות מסויימת לתאונות והחלקות שלרוב גובו את מחירן מן הפלסטיקה ושילדות הפיירינג אך לא תמיד פגעו בשילדות האופנוע. גם אם ספגה מכה, כל עוד לא היתה התאונה חזיתית, לא היתה בעיה לרתך את השילדות. תאונות חזית כמובן הם דבר אחר, ולא מעט בזמן שיחות עם מוסכים דובר על שילדות ש"נפתחו" מקדימה בעת תאונה. שילדות הזנב מצד שני ספגו לא מעט חבלות ורובן יושרו או רותכו. לא משהו שצריך כיום לתת עליו את הדעת, אבל צריך לבדוק שהעבודה נעשתה כראוי, ותת השלדה חוברה ישר. עוד מקום שיש לדקדק בבדיקתו הוא איזור חיבור הפנסים. פנסי האופנוע יוצרו מזכוכית, והיו כבדים מעט לחיבורי הפנס. דבר שגרם לרובן לפרק את האוזניים. ניתן לראות היום ריתוכי פלסטיק רבים באיזור הפנס ומסיכת החזית בשל כך. לא נורא. כמו כן (כמו ברבים מהאופנועים) לאחר החלקות ותאונות, היה מיכל הדלק מתעקם, והיו "מושכים" אותו החוצה. מה שאמנם תיקן את המעיכה הלא אסטטית, אך גרם להווצרות חלודה בצידו הפנימי של המיכל. מעצורי הכידון, בשל גודלם היו נשברים ולכן רותכו.

דגם 1991


עד היום, האופנוע הזה עדיין מבוקש יותר בקרב הסדרה הזאת. אולי אפילו המבוקש ביותר. המפלט ה"חתוך" שהגיע עם האופנוע בדגם 90 סייע אמנם למרווח ההטיה, אך עדיין היה לוחך את האספלט בפניות מסויימות, אם וכאשר הגיעו אליו. משימה בהחלט לא פשוטה בפני עצמה היות ולאופנוע מרווח הטיה מכובד ביותר. המתלים היו מהטובים ביותר באותה תקופה, ולבטח הטובים ביותר על כבישי ישראל. כך ששווה להשקיע בהם מעט כדי לקבל התנהגות כביש מצויינת. גם היציבות הכיוונית של האופנוע מצויינת, וזהו אחד האופנועים ה"נדבקים" ביותר לכביש של אותה התקופה, והוא טוב בתחום זה גם בהשוואה לסטנדרטים של היום.
כל הפרטים האלה, אמינות המנוע, יציבות האופנוע, ועמידותו לאורך השנים הביאו את האופנוע למעמד לו זוכים מעטים.






נתונים טכניים:

סוזוקי GSX-R750 M 1990/1

תצורת מנוע: 749 סמ"ק, 4 בשורה, מקורר שמן, 4 שסתומים לצילינדר.
קדח X מהלך בוכנה: 70מ"מ X 48.7מ"מ
הספק: 116 כוחות סוס ב- 11000 סל"ד
מומנט: 7.95 קג"מ ב- 10000 סל"ד
הילוכים: 6 מהירות.
הינע סופי: שרשרת
צמיג קדמי: 120/60-17
צמיג אחורי: 160/60-17
בלם קדמי: דיסק כפול 310 מ"מ, 4 בוכנות לקליפר
בלם אחורי: דיסק בודד 280 מ"מ, בוכנה אחת.
מיכל דלק: 21 ליטרים
משקל יבש: 208 קילוגרם.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.bv turbo20/12/2005 14:42:10
מה, באמת?!?!
2.bv turbo20/12/2005 14:44:27
אוי זה מעניין, אוייש זה מעניין.
3.מעין סלם208 ק"ג20/12/2005 18:21:41
מה זה המשקל הזה?!
4.KHALED THE BAYKER24/12/2005 22:10:25
מלך הכביש R750אין עליוו.
5.שלום749המשקל הוא 193 25/11/2006 13:14:42
כתבה מעניינת אך נתון המשקל הינו שגוי בדם קירור המים המשקל 208 ק"ג יבש בדגם L/M המשקל 193
6.אופיר גולןעניין המשקל12/12/2006 12:06:26
בתור בעלים של האופנוע לשעבר, את נתון המשקל לקחתי מפרוספקט ישן של האופנוע. אם יש נתון אחר, אשמח לראותו ולתקן, אך יש לקחת בחשבון כי יש הרבה מאוד נתונים שגויים ברשת היום.
7.valeהיו לי שניים כאלה19/01/2007 23:25:56
אופנוע מרגש יפיפה לא נופל בעיצוב מהאופנועים של היום תמיד תהיה לי פינה חמה בלב לR91 אם היה היום דגם 91 שנת 2007 הייתי קונהאין אין עליו


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים