המשולש הקדוש - השוואתי אטרף עד 500

27/12/2005 21:44:57



לקחנו את אופנועי ה- 500 למבחן שעדיין לא נעשה. מיהו אופנוע האטרף בקטגוריה המוגבלת נקודה. לא פרקטיות, לא נוחות, לא שימושיות, אלא פאן נטו עם מדדים מאד ברורים: מיהו האופנוע עם מהירות הפניה הכי גבוהה, מי האופנוע שעושה את הווילי הכי טוב, ומי מרים את הזנב לשמיים בצורה היעילה ביותר. נ קו ד ה.

יהונתן ענפי
צלם: אילן קליין


החלטנו ללכת על הקצה ולעשות את מבחן האטרף של השנה. לקחנו את שלושת אופנועי ה"מוגבלים" בקטגוריית 500 הסמ"ק, וריכזנו אותם בזירה אחת למבחן השוואתי שעוד לא נערך. היות ורוכבים רבים עוברים את האופנועים האלה כאופנוע ראשון בדרך לאופנוע ספורט כביש, ועליו הם לומדים את רזי הרכיבה, בדקנו מיהו אופנוע האטרף האולטימטיבי בקטגוריית ה- 500. בקיצור, כפי שאמר מישהו במערכת: "בואו נראה מי מבין שלושת האופנועים עושה הכי טוב ווילי, סטופי, ומשכיב הכי חזק הכי מהר?". מבחן מוגדר למדי, והתוצאות אף הן, מוצקות.
קל לכם בוודאי להבחין כי אופנוע אחד חסר. ה- GPZ500 אינו מיוצר יותר כאופנוע חדש, וממילא אינו קיים בסטוק אופנועי המבחן של מטרו, היבואן.


הקדמה
הסיבות שרוכבים קונים את האופנועים בנפחים האלו הן אלו: או שאתה צעיר מדי לעלות על אופנוע בעל נפח גדול יותר ובעצם אתה קונה את האופנוע כשלב מעבר טבעי כאמור לעיל. או שאתה מבוגר עם נטיות לפדופיליות ואז אתה יודע שיתחילו אתך ילדות, וכשתגדל תשנה את השם שלך בתעודת הזהות לצ. פיק.
תכלאס' אלו שלושה אופנועים די ותיקים בשוק העולמי ככלל והישראלי בפרט, משנה לשנה ניתן לראות שינויים מינוריים בין הדגמים (למעט ההונדה שהוא אופנוע כמעט חדש), ולכן גם תג המחיר נשמר די קבוע (שוב, למעט ההונדה). לאן אני הולך עם זה?! שאל תצפו למבחן אופי ויופי מעמיק כמו שבדר"כ אנחנו עושים, הפעם נקודת ההשקפה קצת שונה מהרגיל. פאן נטו.

פעמים רבות יוצא לנו לראות כיצד המגזינים בחו"ל זוכים לבצע השקות כאלו ואחרות של אופנועים. אפשר לראות את כמות האופנועים שמחכה להם במסלול, הסליידרים ואפילו קצת נוף נשי אתני. ואצלנו? נדיר, אפילו נדיר מאוד לזכות למאורע כזה, מכסימום יזכו עינינו לשזוף גבר שעיר שבאחוריו בולט חריץ האינסטלטור. אז כמו שלא תמיד אפשר לאכול את כל העוגה, גם במבחן שלפנינו זכינו לנגוס במספר פלחים שלה, ליהנות, ולשרוד לספר לכם.
ביום המבחן הגיעו שלושת האופנועים על גבי גרר של "אייל המהיר", המפתחות מלאו את חוריהם בסוויטץ' ולנו נשאר לעבור מאופנוע לאופנוע ולבחון אותם בכל מיני דרכים שונות ומשונות. היה מעניין...

מתחילים
האופנוע הראשון שזכה למנה הוגנת של פריקת אגרסיות הוא ה- ER5 של קוואסאקי. אני אקדים ואומר שהנ"ל הגיע לא ממש תקין למבחן מה שפגע בניקוד הכללי שלו, אבל את הנקודה הבנו. התיישבתי על גבי האופנוע, והוא הרגיש קצת כמו קטנוע, הכל קומפקטי וקרוב ובד בבד נוח יחסית לתפעול. בשלב הראשון בדקנו את האופנוע על גבי פניה שהמהירות הממוצעת לצורך הבדיקה היתה 90-100 קמ"ש בתוך הפניה.
לצד שמאל האופנוע התנגד להטיה, לצד ימין התקשורת עם הכביש היתה חסרה ואף הגיעו ויברציות מוזרות מהכידון, אז קצת קשה לפתח דעה חיובית על "נערה עובדת" שזה עתה סיימה משמרת של 5 שעות ועכשיו היא צריכה עוד לספק את צרכיהם של העורך ושלי. להגיד לכם שלא המשכנו במבחן? ודאי שהמשכנו, אבל כשהגענו לפרמטרים הנוספים יצאו ניצוצות, אתם תחליטו מאיפה.


אז המשכנו לאותה פניה עם מתחרה מספר 2: הסוזוקי, אשר הגיע בתחפושת מלאה ופנס חזית יפה כשל אחיו הגדולים יותר.
כבר בתחילת הרכיבה מרגישים כי הסוזוקי כבד יותר מקדימה (טוב נו, פרינג מלא), אך פועל יוצא של הפרינג, הוא שיפור של ההיגוי והיציבות שלו בתוך הפניה. אה, והוא גם האופנוע היחידי מבין השלושה שהגיע מוכן מ- א' ועד ת'.
בכל מקרה, רוכב האורח האנונימי (חדי העין יזהו בקלילות) מראה הלכה למעשה כי הסוזוקי מסוגל לתת ביצועים סבירים מעולם הספורט. ניתן להגיע איתו לזויות הטייה מכובדות והתקשורת עם האספלט די טובה. תנוחת הרכיבה של הסוזוקי טובה אף היא: חביקת המיכל יעילה, מיקום הידיים, הרגליות ואפילו המושב, נוחים מאוד. ללא ספק השנים עושות את שלהן, ונכון היום יותר מאי פעם להגיד שמה שיש היום, זה לא מה שהיה פעם.
בקיצור, הסוזוקי "יושב" טוב על בפניה. צריך להתרגל טיפה לירידה המהירה שלו לתוך הפניה בגלל המשקל מקדימה, אך הירידה שלו אל תוך הפניה קלה מאד וליניארית מאד, כשהוא מעניק ביטחון לרוכב המתחיל. בהאצה, מגלה הקאווא' יתרון על הסוזוקי ומרגיש חזק יותר לאורך כל סקלת הסל"ד. המנוע המודרני שלו יחסית לזה של הסוזוקי עושה את שלו. מאידך, תיבת ההילוכים של הסוזוקי חלקה יותר והתפעול חלק יותר, כך שבכניסה לפניה העבודה עם הסוזוקי קלה יותר בכל מה שקשור לעבודת ההילוכים הנדרשת ברכיבה ספורטיבית. בתוך הפניה כאמור, לא התנהג הקאוואסאקי כמו שצריך, כך שמעט קשה לנו לשפוט איך הוא במצב תקין ונורמלי, אם כי בכל זאת אנחנו מכירים את הכלי ממפגש קודם.



לאחר הניצחון הקליל של ה- GS על ה- ER, הגיע התור של ההונדה CBF לעמוד נגד המנצח מהשלב הקודם, כשהוא ינסה לקחת את חגורת האליפות מהסוזוקי בתחום הפניה. כבר בישיבה הראשונית מרגישים כי תפיסת הפיתוח של ההונדה שונה בתכלית ממתחריו. ההונדה מרגיש הרבה יותר "אופנוע". מרגיש גדול בהרבה מאשר אופנועי 500 הסמ"ק. לא פלא, אם נזכור שהשורשים שלו קרובים כמעט עד זהות ל- CBF600. מנוע חזק, מתלים טובים, ושילדה קשיחה שיכולה לעמוד בעומסים כבדים הרבה אחרי שהמתלים מתחילים לומר "די". אבל מה?! האופנוע הגיע עם סט צמיגים לא זהים: צמיג אחורי חדש באיכות גבוהה(D207) וצמיג קדמי בלוי יחסית ולא מדהים. ואחרי הכל וכרגיל ממוסך הונדה, לחץ אויר אסטרונומי שלא קשור לכלום. עד מתי רשעים יעלוזו?.


מנוע ההונדה מאיץ מהר את האופנוע אל תוך הפניה, ובסל"ד גבוה הוא טוב משני מתחריו באופן ברור. הכניסה לתוך הפניה מהירה יותר וחלקה יותר משני מתחריו בזכות איכות גבוהה יותר של מתלי האופנוע. האופנוע "יושב" מעולה בתוך הפניה, ההיגוי טיפה יותר ניטראלי ביחס לסוזוקי, אך התחושה שמקנה האופנוע מאפשרת לרוכב לרכב מהר מאד בתוך הפניה. מהירות פניה הדורשת מאמץ וריכוז מרוכב הסוזוקי, היא מהירות פניה שההונדה עושה בקלות. צריך לאמץ אותו יותר ולרכב מהר ונמוך יותר, כדי שהאופנוע יתאמץ.


שלב ב' - סטופי
ריכזנו את האופנועים במגרש. הצלם ניקה את האספלט, עמיר עשה את צרכיו ליד שיח, ואני פרפרתי על הרצפה ממכת החום שגרמה לי החליפה.
שלב הסטופי, שששש שלא ישמעו. העורך היה קשוח בענין, ולמעט שלב התאמה קל שלי לאופנוע, נתנו לכל אופנוע שלוש הזדמנויות בלבד להוכיח לנו כמה הוא טוב בסטופי. זאת כדי לא להתעלל מדי באופנועים שאחרי הכל, הם לא שלנו. אז לקחנו את שלוש ה"טעימות" משולחן הבופה והתחלנו לבצע סחיטות של הבלם הקדמי על מנת לראות מי עושה זאת טוב יותר וקל יותר. אני לא אגלה עדיין את התוצאה אבל אני אתן רמז קטן: בזמן בלימה המשקל עובר קדימה!

הפעם התחלנו בהונדה.
הבלם הקדמי של ההונדה מצוין, מלא רגש וחזק, האחורי קצת פחות. ברגע שהייתי צריך קצת להתעלל בו בסטופים פה ושם. השמיע הגלגל הקדמי יבבות של יסורים בעוד שהבלם עצמו הכתיב לו דרישות גבוהות מאוד.
ההונדה ללא ספק כבד במקצת ולא עולה בקלות יתרה ביחס למתחרים לסטופי, אך בנחיתה מהסטופי מרגישים כי מכלולי האופנוע עובדים היטב לצורך ספיגת מנת המשקל הלא מבוטלת אשר נוחתת בחזרה על הגלגל האחורי. מתלה אחורי מצוין כבר אמרנו?



הבא בתור היה הסוזוקי, עם עיניים אדומות דם ופיירינג שהתחיל לשנות צבעים כשהוא הבין מה הוא אמור לעבור. הבלם הקדמי של ה- GS רגיש ונוח לתפעול. משקל הפיירינג מקדימה מסייע אף הוא לנטוע את הגלגל הקדמי באספלט ולכן, הסוזוקי פשוט עשה את העבודה בקלות. הזנב עלה באויר, אני הרמתי גבה, ההונדה התחיל להסמיק, ורק העורך שכב בצל ואמר "אמרתי לך". אמנם בנחיתה מרגישים כי המתלה האחורי של הסוזוקי צועק לאלוהים שיגאל אותו מייסוריו ביחס להונדה, אבל לא זאת הנקודה.
תוצאות ביניים: הסוזוקי מנצח בצעד מרשים את ההונדה ביכולת לבצע סטופי.


לאחר שהקאווא' עמד בצד הדרך וצפה בתחרות בין שני מתחריו, הוא קלט שהגיע תורו והחליט לאבד את ההכרה. משכנו אותו לזירה וזרענו בו קצת אמונה עצמית. תיקנתי את לחץ האויר בצמיג הקדמי, והתחלתי לנסות ולהעמיד אותו, אבל הפוך. הקאוואסקי מצויד בבלם סביר מקדימה אשר עומד בסטנדרט של שאר המכלולים, אך חלש במקצת ביחס למתחרים. יחד עם זאת הוא רגיש ומתקשר היטב. מבחינת הסטופי הוא נופל היטב באמצע בין הסוזוקי, לבין ההונדה, ומגיע בתחרות הסטופי למקום השני המכובד. בקיצור: סטופי = סוזוקי (עם פיירינג).



שלב המתרומם
השלב האחרון במבחן היה יחסית מפתיע. בהתחשב בכך שאנו יוצאים מתוך נקודת הנחה כי לאחר שמתחילים בנסיעה איטית על גבי אופנועי 500 לא קל לבצע איתם ווילי, גילינו שבאופן מוזר לא תמיד כך הדבר, ועל כך בהמשך.

לאור ההצלחה בשלב ב', הסוזוקי עמד בצד הזירה וצעק "אני, אני רוצה להיות ראשון, תנו לי", אז עמיר החליט לגלות רחמים והחליט דווקא על ההונדה בעל המנוע החזק מבין השלושה, אשר עמד מול המראה ועשה שרירים (כאן קוראים יקרים, אפשר להבחין בקלות בשינוי בסגנון הכתיבה של יהונתן, אשר הופך להיות הזוי מעט בגלל הסמים. ע"ש). עליתי על גבו התחלתי בנסיעה איטית ומיד לאחר מכן ניסיתי לעלות אותו לווילי, אתם יודעים בדרך הרגילה. קצת גז, טיפה'לה קלאץ', ואופס. קיבלתי האצה חזקה ותו לאו.
הוספתי גז, ועוד גז, לבסוף סובבתי את המצערת באופן אגרסיבי שהמנוע החל להשפריץ ניטים, ומה שקבלתי זה קצת גלגל באויר. טוב, אז האופנוע לא הכי "מתרומם". לבסוף מפאת חוסר הסבלנות של הסובבים (כשהעורך מתעצבן הוא זורק אבנים גדולות במיוחד), הכנסתי לתמונה את ניענוע המתלים והדאבל קלאץ' ומה שקיבלתי זה באמת הרמת גלגל סבירה. אבל מה, זה דורש מאמץ וקצת אגרסיביות. אז החלטנו להסתפק (כי אבן אחת פגעה בי) במה שכבר יש ותו לא. הבנתי את הנקודה



ואז, צץ לו הסוזוקי עם האגו הנפוח מהזכיה דאשתקד, כשהוא בטוח שאם הוא הצליח להוביל בלהיות מתרומם מאחור, אז גם מקדימה הוא יהיה אגזוזן מוביל.
עליתי על הסוזוקי, סובבתי את המצערת. צליל המנוע נשמע כמו טרקטורון דרדלה, כרגיל הצליל הישן נושן של הסוזוקי, אפילו המושג צליל נוסטלגי הוא מודרני בשבילו.
הסל"ד עלה מעלה (אבל באיזי) ושוב, שחרור קלאץ'... וקבלתי 10 ס"מ באויר ביום טוב. טוב, הרבה משקל מקדימה, מנוע דרדלה, מה עושים? התחלתי בנסיעה קלה, ביצעתי ניענוע קל של המתלים, משכתי את הסל"ד, קלאץ' והופה, הסוזוקי עולה באויר. לא מדהים, אבל יותר קל מההונדה. נתון די מפתיע בהתחשב בעובדה שההונדה מרגיש חזק יותר והסוזוקי כבד יותר מקדימה.


בקיצור עד כאן, הסוזוקי מראה יתרון יחסי מול ההונדה ביכולת שלו להצטרף למצעד הגאווה של המתרוממים למיניהם.
העייפות כבר נתנה בי אותותיה. הנעתי את הקאוואסאקי והתחלתי לנסות להרים איתו גלגל. האופנוע פשוט הרים את אפו באויר בקלות, הלוך חזור במגרש והגלגל הקדמי עולה בקלות מעלה. המנוע מגיב מצוין ביחד עם הקלאץ'. פשוט כיף.


התחלתי להתחרפן, ווילי ועוד ווילי ואפילו בטעות: באחד המקרים התחלתי את הרכיבה בהילוך השני וניסיתי להרים גלגל, ויצא משהו לא מוגדר. אבל הוא יצר גם סקרנות. אז בפעם השניה החלטתי לתת קצת יותר תשומת לב להילוך השני ולא תאמינו. הקוואסאקי מצליח להרים גלגל בהילוך שני, כן כן, הוא השאיר עשן למתחרים שלו. המתרומם הרשמי של המשולש הקדוש.

פסקי דין
פניות: ההונדה הוביל על מתחריו בתחום הפניה כאשר הסוזוקי יושב לו על הזנב והקוואסאקי נעלם מאחור. אמנם האופנוע לא היה תקין בכל מאת האחוזים, אך נראה שגם אם היה, לא היה משתנה המצב עקב יכולת השילדה של שני האחרים שללא ספק, טובה משלו.

סטופי: הסוזוקי הוביל על מתחריו ביכולת הסטופי המרשימה שלו, כאשר הקוואסאקי וההונדה נלחמים עדיין על המקום השני והשלישי.

ווילי: הקאוואסקי משאיר עשן למתחרים בעוד שהסוזוקי במקום השני וההונדה במקום השלישי. לאחר מכן שאלנו את ה- CBF500 מה יש לו להגיד על זה, ותגובתו היתה: "אני חושב שהמבחן הוא ממש לא רלוונטי, וחוץ מזה יש לי יתרונות אחרים". אז אמרתי לו שיסע לתחנת הדלק הקרובה וימלא 70 PSI בצמיגים, אולי הוא יהפוך ל'עמוס 2'... אז הוא קילל קצת, עמיר הביא לו כאפה, ואז ההונדה אמר לו "אתה תשלם על זה" אז עמיר אמר לו " כבר שילמתי" והעיף בי מבט מאשים. אני התחלתי שוב לפרפר בצד ואילן הצלם מהר אחז במטאטא והלך לנקות את הכביש (לפני כתיבת הפיסקה האחרונה קוראים יקרים, סיים יוני את הג'וינט השני).

עכשיו תחליטו אתם מה אתם הכי רוצים לדעת, ומה הכי חשוב לכם שהאופנוע שלכם יעשה. יש לכם כאן את המסקנות המטורפות ביותר שיכולתם לבקש מהחמש מאותים.

כל אופנוע - עולם מלא

סוזוקי GS500 – אופנוע הסטופי והפוזה
הספק: 52 כ"ס, משקל: 185 ק"ג, אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ
משלב תנוחת רכיבה טובה לצד יציבות גבוהה בפניה. תיבת הילוכים חלקה מאוד, בלמים יעילים ומנוע שמספק את העבודה. הוא מסוגל גם להיות פרטנר מצויין לביצועי שואו בצמתים השונים, כאשר אתם רוצים להראות לכולם כמה יפה אתם יודעים לעשות סטופי. גם המראה המלא שלו, נותן לו נוכחות מכובדת ויפה יותר מאשר למתחריו. הפלסטיקה המלאה מעניקה לו מראה מלא פוזה של אופנוע ספורט. מה שיועיל מול בנות הפאב הלומות הבירה וההורמונים. בקיצור, הסוזוקי הוא שילוב מנצח של עלות מול תועלת.

 
קאוואסקי ER5 – אופנוע הווילי
הספק: 50 כ"ס, משקל: 174 ק"ג, אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ
המתחרה הזול ביותר בקטגוריה. קטן וזריז. יכולות מנוע המספקות פאן מגניב, שאר הפרמטרים קצת פחות. אך ללא צל של ספק וזה ישמע קצת מוזר, אני הכי אהבתי את הקאוואסקי. מבחינה צרכנית טהורה, יכול הקאוואסאקי להיות המנצח בתחום הפרקטיקה: המחיר הכי זול, תמורה מעולה לכסף, ניתן להנות עם אופנוע תקין גם בכבישי בית שמש ואחרי הכל, הוא יפה לטעמי. אך נכון למתחריו לזירה ובפרמטרים הנבחרים, הקוואסאקי הוא המוביל מהסוף, סורי.


הונדה CBF500- אופנוע אופנוע
הספק: 57 כ"ס, משקל: 183 ק"ג, אחריות: 24 חודשים ללא הגבלת ק"מ
ההונדה הוא האופנוע היחיד מבין השלושה שהושקעו בו מאמצים נכרים להשיג תוצאות של אופנוע גדול, אשר לא נמצא כלל בקטגורית המתחרים. הוא מצויד במנוע עתיר מומנט וכוח, מתלים מעולים, שילדה מעולה, בלמים (בעיקר קדמי) מצויינים, ופוזה סוף הדרך. ההונדה מצליח בלי בעיה להוביל על המתחרים בציון הכללי. קשה שלא להתייחס לסוגית המחיר המאד יקר שלו, אבל בתמורה מקבלים את האופנוע הכי אופנוע בחבורה. במבחן השוואתי נורמלי, היה ההונדה מנצח ללא שום בעיה, ואם אין לך את הכסף לקנות אותו, תסתפק בסקנד בסט, שהוא הסוזוקי. אבל היי, פה זה לא מגזין נורמלי, אז למה שהמבחן יהיה נורמלי?



הייתי שם – יהונתן ענפי
החוויה של לבחון שלושה אופנועים שונים אשר עומדים לתומם על האספלט החם ומחכים ש"נקרע" אותם, זו חוויה שאני מקווה שייצא לכם להנות ממנה גם אתם. התוצאות שחפשנו היו מוגדרות וברורות, אבל תכל'ס', רצינו לעשות קצת כיף שלא עושים כל יום, אז העלנו רעיון מטורלל ויצאנו איתו לדרך.
אופנועי ה- 500 של היום, מאפשרים לרוכבים מתחילים לעשות את דרכם הראשונית בצורה כייפית, טובה ויעילה. האופנועים מספקים אחיזה טובה, מתלים מצויינים, בלמים ועוד כל מיני יתרונות, שרוכב רציני אשר ירצה באמת להכין את עצמו לקטגוריית ה- 600 סמ"ק, יכול לעשות על גבי אופנועים אלו סטאז' מעולה.

שליחת כתבה לחבר
תגובות גולשים    הוספת תגובה חדשה
1.לירןביקורת בונה28/12/2005 12:32:06
כתבה מצויינת! למעט כמה פרטים: 1.רמת הכתיבה נמוכה. כדי שהקורא ירצה להמשיך לקרוא חובה לשנות את הסיגנון,להעלות אותו בכמה רמות,לפסק נכון ושהטקסט יעבור הגהה.
2.לירןביקורת בונה המשך28/12/2005 12:32:28
2.לא חידשתם כלום בכתבה, מבחן זה נעשה בעבר כבר..אומנם לא כמו שהגדרתם אותו בהתחלה אבל זה שה-CBF500הוא הכי חזק והכי רציני, ושה-GS הוא הכי יפה-ממש לא חידוש. הייתה כבר כתבה שהשוותה בין שלושתם. אבל בכל זאת ח"ח!
3.only guyאין על הGPZ28/12/2005 12:33:50
חבל לכולכם על הזמן אין על הGPZ לא רואה אף אחד בקטגוריה של ה500 סמ"ק
4.GPZ28/12/2005 16:15:54
היה לי אחד, ועכשיו יש לי GS ואין מה להשוות. הGS הרבה יותר טוב בסיבובים ובבלימה.
5.פלצן 2000החי טוב זו הבנדיט!!!!!!!!128/12/2005 19:05:48
אהלן אחים שלי זה אני מהפורום לגעת בסאגה והכי טוב ותותח זה הבנדיט 400 וחבל שלא מייצרים אותו יותר!!!! יש כזה לחבר של דוד שלי והיא ממש חייתית!!!
6.only guyלרוכב GS28/12/2005 23:25:18
ה GS עגלה לעומת ה GPZ גם קירור אוויר וגם מנוע שלא סוחב בקיצור זה כלי לבית ספר לנהיגה
7.bikeoholicהנשכחים...29/12/2005 00:09:08
ושוב כרגיל נשכחים האופנועים הרגילים והנפוצים. מה עם ה-GPZ ? מה עם הבנדיט ? ואני אפילו ארחיק לכת - מה אם EN ?
8.YYY29/12/2005 09:02:17
אמרו בכתבה שנבחנו רק אופנועים חדשים
9.עמ.02/01/2006 19:05:09
אתם קרועים לגמרי. אהבתי.
10.זוהרGPZ10/02/2006 21:41:56
חבל שלא הביאו למבחן GPZ...עליו התחלתי את דרכי באופנועי הכביש...אופנוע ספורטיבי לפנים!!!
11.אופנוען בעייתי אין על ה-gs 13/06/2006 08:23:57
הגי אס הכי טוב היה לי כזה שנתיים עד שגנבו לי אותו ב 9 ל 6 משדרות מסריק בתל אביב אם מישהו יודע משהו צלצלו 0508896293 כסף למוביל לגנב וכדור בראש לגנב באחריות
12.ההוא13/09/2006 13:10:15
בקיצור, מהטקסט על הווילי עולה מדבריכם שאין לכם שמץ של מושג על איך לעשות ווילי, תתאמנו, דאבל קלט'ץ בשני עם מנה טובה של גז היא הדרך הנכונה והבטוחה ביותר לרולינג ווילי ולא לאיזה שחרור בטעות של הגלגל הקדמי.


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים