"אמריקן ביוטי" - הטכנולוגיה



המנוע
"לעולם לא נצליח לגבור על האופנועים היפניים אם נשתמש בטכנולוגיה שהפכה למגרש הביתי שלהם". דברים מהסוג הזה אומר סיזצ' השכם והערב כמנטרה ברורה ומנוסחת היטב, אשר עזרה כנראה גם להחדיר מוטיבציה באנשים שאיתו, שנדרשו למעשה להמציא את האופנוע מחדש. סיזצ' מנסה לבנות מחדש את האופנוע דרך חדשנות נקודה. 

המנוע הוא V4, בזוית נדירה למדי של 15 מעלות בלבד בין שני גושי הצילינדרים. ארבעה שסתומים לצילינדר ונפח רגיל למדי של 988 סמ"ק, לא הופכים את המנוע הזה ליוצא דופן. גם כמובן זה שלכל שני צילינדרים יש ראש מנוע פרטי, אין בו כדי להעיד על משהו יוצא דופן. אבל מה דעתכם על כך שלכל שני צילינדרים יש גל ארכובה משלו? מנועים כאלה ראינו עד היום לעיתים נדירות למדי, ובעיקר על אופנועי גרנד פרי בעידן הדו פעימתי. 

ויש עוד מאפיין אחד שונה למנוע הזה מכל מה שהכרתם עד היום. אם שני גלי ארכובה אינם מספיקים, הרי שבא סיזצ', והפך את תנועת המנועים אחד מהשני. אחד מסתובב עם כיוון השעון, ואחד כנגד כיוון השעון. רגע, אמרנו מנועים? למעשה כן. מדובר פחות או יותר בשני מנועי שני צילינדרים עצמאיים לחלוטין, שמתחברים בסופו של דבר אחד אל השני באיזור הגיר. שני המנועים מסתובבים אל מערכת גלגלי שיניים, המשלבת את התנועה שלהם לתנועה אחת זורמת אל הגיר, ומשם אל מערכת ההינע הסופי (שרשרת). למנוע אגב, קוראים במוטוסיזצ' "Two story”, והסיבה כבר ברורה לכם. במנוע הפוך התנועה ישנם גם שני מצמדים העובדים אחד מול כיוונו של השני עם סיבוב הכיוון של גל הארכובה "שלהם", ומבטלים כמעט לחלוטין את הצורך ב"מחליק קלאץ'", היות וזה קורה באופן טבעי. היות וכול מנוע יוצא למעשה מכיוון אחר של האופנוע, האגזוזים עוברים ומתפתלים מסביב לאופנוע. אם הנפח נראה לכם מוכר, אז יש דברים בגו. את הבסיס לתכנון לקח סיזצ' משני חלקים של שני מנועי GSXR1000 שפירק. המנוע מותקן לאורכו של האופנוע, גורם לאופנוע כולו להיות צר כמעט כמו סינגל. אפילו שילדת הקורה הכפולה הבנויה מסיבי פחם והעוברת מסביב למנוע ולא מעליו (כמיטב אופנת השלדות האחרונה), אינה מצליחה לקלקל, והאופנוע הוא אחד האופנועים הצרים ביותר בעולם. מה שכמובן עוזר מאד בתיכנון המעטפת של האופנוע, האמורה לספק מענה אירודינמי יעיל ככל הניתן.

בולם אחורי
שיתוף פעולה בין סיזצ' לאוהלינס השוודית, יצר את הבולם הכפול הזה. זו לא הפעם הראשונה שאוהלינס בונים מתלה מהסוג הזה, וניסו בעבר להתקין בולם אחורי כפול על אופנוע הגרנד פרי של ימאהה. הבולם האחורי החדשני אמור לספק יעלות יתרה בעבודה תחת כוחות צד, שמערכת הכיווץ והשיכוך נמצאים בתוך המתלה האחורי עצמו, והצד העילי מחובר כמובן לשלדה. הגישה ההפוכה לכל מה שאנו מכירים מבית מדרשם של היפנים, ממציאי המונושוק והפרו לינק, ממחישה את אופי החשיבה של האמריקאי, וכמובן, זה שאוהלינס מעורבת ישירות בפיתוח המתלה האחורי, גורמת לעניין להיות רציני הרבה יותר. 

זרוע אחורית ושרשרת
פטנט ייחודי של סיזצ' בתוך הזרוע האחורית על ידי תנועות של גלגלי שיניים, מבטל לחלוטין את השפעת השרשרת על הזרוע האחורית. מה שאומר שפתיחה של המצערת, לא משפיעה כלל על הזרוע מאחור.

מתלה קדמי
בולם מרכזי הוא היתרון הגדול אל מול מזלג רגיל, החליטו בסיזצ'. לבד מהיתרון ה"רגיל" של מזלג שהשיכוך שלו אינו מושפע מכוחות הפיתול העובדים אליו תחת בלימה או כוחות צד, הפרוגרסיביות של המזלג של סיזצ' עדיפה לטענתם. ברכיבה בקו ישר הוא סופג הכל, גם על פני כביש משובשים, ואילו ברכיבה במסלול תחת כוחות בלימה עזים וכוחות צד הפועלים על המזלג, הוא מתקשח פרוגרסיבית באופן טוב יותר מהמזלג הרגיל המוכר לנו. כיוונון של המזלג בתנאי "קרב" אף הוא קל יותר, היות וצריך לכוון בולם אחד בלבד, ולא לסנכרן שני בולמים שיעבדו יחד. 


  1  2  3  4
שליחת כתבה לחבר


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים