השוואתי סופרספורט 2005 חלק שני (ZX6R)

05/12/2005 21:50:24

קאוואסאקי ZX6R
שפיץ עוקצני
תכונות בולטות: תנוחת רכיבה, היגוי, נייטרליות

הקאוואסאקי מכניס אותך למוד של מטוס קרב בשניה שאתה רוכן נמוך אל הקליפאונים. את תנוחת הרכיבה על הקאוואסאקי צריך ללמוד ולהכיר, עד לרגע שבו אתה מצליח להתמקם עליו כמו שצריך, אבל ברגע שזה קורה, אתה מרגיש עליו כאילו אתה במוד של מירוץ עוד לפני שבכלל שילבת לראשון. קח את הישבן מעט אחורה מהצורה שבה בדרך כלל אתה מניח אותו על אופנועי ספורט אחרים, הרם את הרגליים עוד טיפה למעלה אל הרגליות הגבוהות, ושלח את הידיים הרחק קדימה כשהגוף יורד אל איזור מיכל הדלק. תנוחת הרכיבה על הקאווא שונה מאשר אצל האחרים, ושונה כמעט מכל אופנוע אחר בנסיוננו. למעט אולי ה-SP2 של הונדה שמזכיר קיצוניות דומה.

 קאוואסאקי הולכת בשנים האחרונות על הקצה. אם בעבר היו הירוקים מלכי המנועים והמהירות, הרי שבדגמי הספורט האחרונים שלהם מ- 2003 ואילך, הם מנסים לכבוש גם את כתר התנהגות הכביש. הדגם הקודם של ה- ZX6R היה כל כך קשה וקיצוני, עד שלא אהבנו אותו. הוא היה קופצני מדי.

האופנוע החדש הוא סיפור אחר לגמרי. מתלים סופר משובחים ומנוע מצוין, מביאים את האופנוע אל הטופ של הטופ, עם נסיון ברור של קאווא לכבוש את הפיסגה בסערה ולתקוע שם יתד.
ההיגוי של האופנוע מדהים גם בהשוואה לכל אחד מארבעת האחרים, למעט אולי ההונדה. קל לתמרן את האופנוע מפניה לפניה ללא מאמץ ובמהירות, אך גם ללא איבוד עשתונות או עצבנות מוגזמת של האופנוע. היגוי כמעט מושלם, ויש סיבה ל"כמעט": יש אחד שטוב ממנו בתחום הזה. הכניסה של האופנוע לפניה מדהימה וליניארית מאד. האופנוע יושב בתוך הפניה מצוין ללא רמז של ניענוע מהמתלים או מהשלדה. המתלה הקדמי "מעביר" לרוכב מידע מלא על איכות הכביש, עם יכולת וקשיחות מדהימים בכל שלב של הנסיעה. גם בבלימה סופר חריפה עם אופנוע מוטה, ממשיך המתלה הקדמי לעבוד מצוין, וצריך רוכב עם רמה גבוהה מאד במסלול מירוץ, כדי לגרום לו להתאמץ. המתלה האחורי מעולה גם הוא. קל לפתוח גז מוקדם עם האופנוע ולנצל כל אחד מ- 636 הסמ"קים כשהאופנוע עדיין מוטה חזק. גם במעבר מעל מהמורה חזקה בתוך פניה, מצמיד שיכוך ההחזרה הקדמי את הגלגל מיידית אל הקרקע עם יכולת התאוששות מצויינת.

 

המנוע כאמור, "סובל" מעודף נפח, אך לא ממש מרגישים את זה. התחום החי שלו הוא מעל ל-9,000 סל"ד, עם כח ממשי בתחום הסל"ד העליון שמזכיר כח של אופנוע ליטר מהדור הקודם. פתיחה של המצערת כמו שצריך מטיסה את האופנוע קדימה במהירות, אך יכולת העבודה שלו בסל"ד נמוך, מוגבלת למדי. בסל"ד בינוני המנוע כבר יותר חי, ואפשר לחיות עם האופנוע בתחום שמעל ל-5,000 סל"ד ללא יותר מדי בעיות, גם בשיוט יומיומי בכביש הבין עירוני.

על הבלמים אין צורך להרחיב. הם אמנם לא ממש השתנו מדגם 2003 (כן פרפרים, לא פרפרים, זה שטויות), אבל גם לא ממש היה צורך. עוצמת הבלימה, של הדור האחרון הרדיאלי של טוקיקו היפנית, מדהימה, ויש מספיק רגש בידית, אם כי הרגש ב- 636 מעט חסר.

לא מומלץ לרכב על האפור הזה בתוך העיר, אם כי זה אפשרי. תנוחת הרכיבה הקיצונית עם הרכינה קדימה תאמלל את הרוכב המסכן, ועל השתחלות בין המכוניות אין ממש מה לדבר עקב זוית צידוד מוגבלת של הכידון. בקיצור, לא אופנוע ליום יום. ממש לא.

לסיכום: הקאוואסאקי הוא אופנוע מדהים, נקודה. אופנוע לרוכבים מנוסים שממשיכים לחפש ריגושים, אך בניגוד לדגם הקודם, הוא אופנוע עם התנהגות כביש מצויינת גם כשהכביש אינו חלק לחלוטין. המכלולים הם מהדור הבא, המנוע יודע לרגש גם את אלה שאוהבים מנועים גדולים יותר, והיכולת שלו "ליישר" במהירות כבישים מפותלים, מצויינת. ולא הזכרנו עוד כמה הוא יפה.

להמשך המבחן (חלק 3)


שליחת כתבה לחבר


by xol | רשת מתנות מקוריות | דומיין עברי | משחקים וקונסולות | לוח קטנועים ואופנועים